فروش محصول در ترب؛ فروشت را چند برابرکن!

0


فروش محصول در ترب؛ فروشت را چند برابرکن!

منتشر شده در 1404/03/10

در این مقاله قصد داریم تا شما را با موتور جستجوی ترب و مزایای فروش در آن آشنا کنیم.

و درباره مزایا و معایب فروش در ترب نیز نکاتی را مطرح کرده‌ایم.

اگر مالک فروشنگاه اینترنتی هستید و قصد دارید به واسطه فروش در ترب آمار فروش آنلاین خود را بالا ببرید، جای درستی آمده‌اید. همین ابتدای مقاله باید به شما بگوییم که ترب یکی از محبوب‌ترین کانال‌های فروش ایرانی است که روزانه کاربران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. پس اگر بتوانید خود را به عنوان یکی از فروشنده‌های معتبر ترب معرفی کنید، نان شما در روغن است؛ بنابراین با ما همراه باشید تا با هم با سرویس ترب و نحوه فروش محصول در آن آشنا شویم.


فروش کالا در ترب

قبل از اینکه فروش محصول در ترب را به شما آموزش دهیم، ابتدا نگاهی به ترب بیندازیم. ترب معروف‌ترین موتور جستجوی کالای ایرانی است که بسیاری از کالاهای اینترنتی را می‌توان در آن پیدا کرد. در حال حاضر روزانه بین یک تا دو میلیون کاربر از ترب بازدید می‌کنند! در واقع این حجم عظیم از کاربران به دنبال محصولات متنوعی هستند. شما نیز می‌توانید با اضافه کردن محصولات خود به ترب، محصول مورد نیاز کاربران را به دستشان برسانید. ترب می‌تواند باعث دیده‌شدن بیشتر و افزایش فروش محصولات شما شود.

برای اتصال محصولات خود به ترب، به یک سایت فروشگاهی و اینماد نیاز دارید.

اگر نمی‌دانید برای ساخت سایت فروشگاهی چه کاری باید کنید، باید بگوییم که ابتدا باید یک سایت فروشگاهی برای خود طراحی کنید.

یکی از راحت‌ترین روش‌های ساخت فروشگاه در اینترنت، استفاده از فروشگاه‌سازهای هوشمند و آماده است که می‌توانند خیلی سریع یک سایت شکیل و قدرتمند را به شما تحویل دهند. یکی از معروف‌ترین فروشگاه سازها نیز فروشگاه ساز ماست با کلی امکانات و قیمت کاملا منصفانه که می توانید فروشگاه خود را ایجاد کنید و قرار دادن محصول در آن و اتصال محصولات به ترب را بررسی کنید.


تجربه فروش در ترب؛ نظر فروشندگان ترب درباره این سرویس

همان‌طور که گفتیم، ترب یکی از معروف‌ترین کانال‌های فروش کالا در ایران است و اکثر خریداران اینترنتی با آن آشنایی دارند. حال ما نظرات تعدادی از فروشنده‌ها و خریدارهای ترب را بررسی کرده‌ایم و نظرات آن‌ها را در قالب مزایا و معایب فروش در ترب بررسی کرده‌ایم.

معایب فروش در ترب

طبق نظر تعدادی از کاربران، لزوم داشتن سایت برای ثبت نام در ترب از معایب این سرویس است. ما می توانیم یک فروشگاه با تمام امکانات برای شما درست و به ترب متصل کنیم


با توجه به این که فروشگاه‌های زیادی در ترب فعالیت دارند، خریدارها ممکن است با پروفایل‌های فیک برخورد کنند. یا ممکن است جنس غیر اصل دریافت کنند. البته کاربر با بررسی فروشگاه‌ها و قیمت‌های آن‌ها، می‌تواند برداشت خوبی از هر فروشگاه داشته باشد و با کمی دقت می‌تواند تجربه خرید خوبی نیز داشته باشد. همچنین کارشناسان ترب همواره در حال رصد فروشگاه‌های مختلف هستند و در صورت دیدن تخلف با فروشگاه خاطی برخورد می‌کنند.

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران از آن گلایه داشتند، پشتیبانی ترب است. در بعضی موارد پیش آمده است که پاسخگویی به اندازه کافی کارآمد نبوده است. هرچند این نکته را باید در نظر داشته باشید که در بعضی موارد برآورده نشدن خواسته کاربر باعث می‌شود تا کاربر تصور کند که مشکل از ارائه دهنده آن خدمت است. با این حال چنین شکایاتی از ترب نیز به گوش رسیده است.

رقابت کالاهای پرفروش در ترب بالا است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از فروشندگان برتر ترب باشید، باید با استراتژی درست و حساب شده‌ای محصولات خود را در ترب بفروشید.


مزایای فروش در ترب

اول از همه باید بگوییم که ترب فروشنده نیست و به عنوان یک موتور جستجوی کالا یا مارکت پلیس فعالیت می‌کند؛ یعنی فروشنده‌های مختلف محصولات خود را در پلتفرم ترب به کاربران عرضه می‌کنند؛ بنابراین کاربران می‌توانند هر فروشنده را در این پلتفرم بر اساس آمار موجود ارزیابی کنند.

فروشنده‌های تخصصی و معتبر زیادی در ترب فعالیت می‌کنند. اگر شما بتوانید به صورت تخصصی و با ارائه مزایای رقابتی در فروش محصول گوی رقابت را از رقبای خود بدزدید، فروش شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. پس فروش در ترب می‌تواند یک فرصت طلایی برای شما باشد.

فروش در ترب برای شما کارمزدی ندارد. در واقع شما بابت هر کلیک هزینه‌ پرداخت می‌کنید؛ این مسئله باعث می‌شود هم فروشنده‌ها بتوانند با سود واقعی خودشان کار کنند، هم کاربران قیمت‌های پایین‌تری را نسبت به مارکت‌پلیس‌های معتبر دیگر مانند دیجی‌کالا دریافت کنند.

در رابطه با اعتبار فروشنده‌ها نیز کاربران می‌توانند با چک کردن نمره آن فروشگاه، نماد الکترونیک و حتی بررسی سایت فروشگاه مقصد، دید بهتری از خریدار خود داشته باشند. به عبارتی ترب هویت فروشنده‌های خود را مخفی نمی‌کند و همین شفافیت هم برای فروشنده واقعی هم برای خریدار واقعی دو سر برد است.


چگونه فروشم را در ترب افزایش دهم؟

حال که با فروش محصول در ترب و افزودن آن به ترب آشنا شدیم، بیایید چند نکته درباره فروش بیشتر در ترب را با هم بررسی کنیم. 

1- قیمت رقابتی بگذارید

اگر توانش را دارید، می‌توانید قیمتی پایین‌تر از رقبای خود بگذارید. البته این اولین و ساده‌ترین استراتژی فروشی است که هر فروشنده‌ای به ذهنش می‌رسد. در حال حاضر بسیاری از فروشنده‌ها با استفاده از این ترفند و فروش محصولات فیک، نظر کاربران را به قیمت پایین‌تر مخدوش کرده‌اند؛ بنابراین اگر هم از این تکنیک استفاده می‌کنید، هوشمندانه عمل کنید.


2- تعریف کاملی از محصول خود ارائه دهید

سعی کنید از اسم کامل برای محصول خود استفاده کنید. هرچه اطلاعات دقیق‌تری به خریدار بدهید، خریدار با اطمینان بیشتری محصول شما را می‌خرد. در واقع در این شرایط علاوه بر اینکه خریدار از مشخصات کامل محصول اطلاع پیدا می‌کند، متوجه می‌شود که شما برای کار و مشتری خود ارزش قائل هستید.


همچنین از عکس‌های با کیفیت و جذاب استفاده کنید؛ چرا که این گونه عکس‌ها نیز تاثیر مثبتی روی جلب رضایت و اعتماد مشتری شما خواهند داشت.


3- به کاربر خود پیشنهاد ویژه دهید

رقابت با سایر فروشنده‌های ترب تنها در قیمت‌گذاری خلاصه نمی‌شود؛ شما می‌توانید با ارائه پیشنهاد‌های ویژه به کاربر، او را متقاعد کنید که از شما خرید کند. مثلا می‌توانید گزینه‌هایی مانند پرداخت در محل، ارسال رایگان، تحویل فوری و… را برای محصول خود فعال کنید.


4- از استراتژی‌های خلاقانه استفاده کنید

شما می‌توانید برای افزایش فروش خود، استراتژی‌های خلاقانه‌ای داشته باشید. برای مثال می‌توانید یکی از محصولات پرفروش خود را با یک سود پایین و قیمت کاملا رقابتی در ترب قرار دهید و به واسطه قیمت خوبی که قرار دادید، کلیک‌های زیادی را دریافت خواهید کرد. سپس کالاهای با سود بالاتر و مکمل آن محصول را در صفحه فروش خود قرار دهید تا کاربران علاوه بر محصول خوش قیمت، محصولات مکمل و با سود بالاتر را از شما خریداری کنند.


جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نحوه فروش محصول در ترب آشنا کنیم و آن را به شما آموزش دهیم. همچنین نحوه ثبت فروشگاه در ترب و شرایط آن را توضیح دادیم. از طرفی نگاهی به مزایا و معایب این سرویس و راه‌هایی برای افزایش فروش سایت از طریق این پلتفرم انداختیم. در نهایت و برای جمع‌بندی باید به شما بگوییم که ترب یکی از بهترین کانال‌های فروش آنلاین است که می‌توانید برای افزایش فروش از آن استفاده کنید. فقط مهم‌ترین شرطی که برای استفاده از ترب وجود دارد این است که باید سایت فروشگاهی داشته باشید.

اگر نمی‌دانید برای ساخت سایت فروشگاهی باید از کجا شروع کنید، می‌توانید همین حالا با آیدی در تلگرام پیام بدید تا شما را راهنمایی کنیم


سوالات متداول

آیا بابت قرار دادن محصول در ترب باید پول پرداخت کنم؟

قرار دادن محصولات در هیچ سایتی رایگان نیست، اما خبر خوش این است که هزینه ترب بسیار معقول و مقرون به صرفه است. در واقع به ازای هر تعداد کلیک روی محصول که کاربر را به سمت سایت شما هدایت کند، هزینه کمی از شما دریافت می‌شود.


آیا با استفاده از ترب می‌توانم فروشم را افزایش دهم؟

بله. سایت ترب یکی از پر بازدیدترین سایت‌های فروشگاهی ایرانی است که شما با استفاده از آن می‌توانید فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. به طور کلی و در تمام دسته‌بندی‌ها، این سایت چیزی حدود یک تا دو میلیون بازدیدکننده در روز دارد.

اگه فروشگاه اینترنتی نداری ما می تونیم صفر تا 100 یک فروشگاه کامل با کلی امکانات برات بسازیم و یا اگر فروشگاه اینترنتی داری ولی سایتت به ترب و ایمالز متصل نیست ما می تونیم تمام این خدمات را برای شما انجام دهیم


 تماس و مشاوره رایگان از طریق ایدی زیر در تلگرام :

@Erfan_Gagiran1

فروش محصول در ترب
فروشت را چند برابرکن!